daily closet

7 Mart 2011 Pazartesi

Gürcü yönetmen Varlam Nikoladze ile yapılan röportaj

Aşağıda Eduardo De Filippo’nun “Silindir Şapka” adlı oyunuyla Türkan Saylan Kültür Merkezi’nde tiyatro oyunu yönetmeni Gürcü yönetmen Varlam Nikoladze ile yapılan röportaj var.
“Silindir Şapka”


Röportaj: Gülbahar KARAKUŞ

Ne zaman geldiniz Gürcistan’dan?

- 1992 yılında...

Neden peki?

- Siyasi problemlerden ötürü.

Türkiye’ye geldiğinizde ne yaptınız? Gerçek mesleğinize hemen başlayabildiniz mi?

- Hayır, Türkiye’ye ilk geldiğimde çöpçülük yaptım. Sonra müzisyenlik ve tercümanlık... Üç sene sonra Devlet Tiyatrosu’yla bağlantı kurabildim. Ama bu arada tiyatrodan uzak kalamadım ve Trabzon’da özel bir tiyatro açtım.


Bir de hocalık yapıyorsunuz değil mi?

- Haliç Üniversitesi ve ızmit Sanat Merkezi’nde eğitim vermeye devam ediyorum. Ama hocalık başka bir şey, ben yönetmenim. Açık söylemem gerekiyorsa, hocalıktan nefret ediyorum (gülüyor). Buna rağmen son 18 yıldır hocalık yapmak zorundaydım.

Özlem Hanım’la çalışmayı nasıl kabul ettiniz?

- Özlem benim sadece öğrencim değil, dostum, arkadaşım. Onun girişimciliğine destek vermek istedim.

Oyunun çevirisini de siz mi yaptınız?

- Eduardo De Filippo’nun oyununu maalesef Türkler çevirmedi daha. Ben bir gavur olarak bu işi üstlendim, çünkü onun gibi bir yazarın kaçırılmaması lazım. Bir oyunu var Devlet Tiyatrosu’nda, ama Eduardo görse bu benim değil der, keşke çevrilmeseymiş!


in reference to:
"Röportaj: Gülbahar KARAKUŞ Fotoğraflar: Sinan ÖZBALKAN"
- Yanaktan öpsem sevişti derler - Hürriyet Magazin Hattı (view on Google Sidewiki)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder